Чи все ж таки потрібно подавати форму № 5-ПН
Останнім часом з’явилися повідомлення про те, що представники Центру зайнятості вимагають від страхувальників подання Звіту про прийнятих працівників за формою № 5-ПН, яка, нагадаємо, була скасована наказом Мінсоцполітики від 18.03.2013 р. № 123. Тобто не застосовується з дня набрання чинності цим наказом — 30.04.2013 р.
Із чим пов’язана така наполегливість Центрів зайнятості? Знову ж таки з неузгодженістю законодавчих актів. Адже Наказ № 123 був виданий із метою приведення нормативно-правових актів відповідно до вимог законодавства, а саме — Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 р. № 5067-VI.
Водночас законодавці «забули» привести «у відповідність» норми Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. № 1533-III, в абз. 2 п. 2. ч. 2 ст. 35 якого залишилася прописаною норма про обов’язок роботодавця подавати центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику в сфері зайнятості населення та трудової міграції, в установленому порядку відповідно до законодавства відомості про прийняття на роботу працівників.
Отже, працівникам Центру зайнятості залишається якось «згладити» таку невідповідність і вимагати подання Звіту про прийнятих працівників, взявши за основу вже недіючу форму. Але чи законно це? В усних відповідях фахівці Фонду по безробіттю відповідають, що подавати форму № 5-ПН страхувальникам не потрібно!
Проте не варто забувати про ст.1653 Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з якою неподання посадовими особами підприємств, установ, організацій, фізичними особами, які використовують найману працю, визначених Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» відомостей тягне за собою накладення штрафу від восьми до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Тому радимо подавати Звіт про прийнятих працівників у довільній формі або за старою формою № 5-ПН.
"Про приватних підприємців та єдиний податок"
Останнім часом з’явилися повідомлення про те, що представники Центру зайнятості вимагають від страхувальників подання Звіту про прийнятих працівників за формою № 5-ПН, яка, нагадаємо, була скасована наказом Мінсоцполітики від 18.03.2013 р. № 123. Тобто не застосовується з дня набрання чинності цим наказом — 30.04.2013 р.
Із чим пов’язана така наполегливість Центрів зайнятості? Знову ж таки з неузгодженістю законодавчих актів. Адже Наказ № 123 був виданий із метою приведення нормативно-правових актів відповідно до вимог законодавства, а саме — Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 р. № 5067-VI.
Водночас законодавці «забули» привести «у відповідність» норми Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. № 1533-III, в абз. 2 п. 2. ч. 2 ст. 35 якого залишилася прописаною норма про обов’язок роботодавця подавати центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику в сфері зайнятості населення та трудової міграції, в установленому порядку відповідно до законодавства відомості про прийняття на роботу працівників.
Отже, працівникам Центру зайнятості залишається якось «згладити» таку невідповідність і вимагати подання Звіту про прийнятих працівників, взявши за основу вже недіючу форму. Але чи законно це? В усних відповідях фахівці Фонду по безробіттю відповідають, що подавати форму № 5-ПН страхувальникам не потрібно!
Проте не варто забувати про ст.1653 Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з якою неподання посадовими особами підприємств, установ, організацій, фізичними особами, які використовують найману працю, визначених Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» відомостей тягне за собою накладення штрафу від восьми до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Тому радимо подавати Звіт про прийнятих працівників у довільній формі або за старою формою № 5-ПН.
"Про приватних підприємців та єдиний податок"